Raons poderoses per les que el SEO és lent

Una de les principals preguntes que ens fan molts clients quan ens demanen informació sobre serveis SEO és

“quant tardarà tot això”.

Hi ha com una espècie de mite, i és que el SEO pot ser alguna cosa calendaritzada, que pots fer un calendari i anar marcant els dies en què les posicions de les paraules clau aniran pujant, i també marcar amb un bonic cercle vermell els dies en què les visites es disparen de manera exponencial sense majors problemes.

bé, això en 4 mesos ho tenim oi?

El SEO és quelcom lent Quan vaig començar en tot això, podies posicionar coses en qüestió d’hores. Eren temps meravellosos. Recordo quan em quedava fins a les 4-5 del matí esperant l’actualització de les SERP’s i analitzar com havia anat la cosa. Aquells temps en què enviaves 5000 enllaços SPAM a una pàgina i l’endemà es posicionava. Però aquells temps ja no existeixen.

És cert que amb una bona optimització de continguts pots aconseguir resultats interessants en poc temps, però com deia la meva àvia “milagros a Lourdes”.

Ara la feina SEO és molt més lenta, tediosa, artesana, i a més, requereix d’una paciència eterna i una temprança d’esperit considerable per a no caure en la més profunda de les desesperacions. Per tot això, unes raons ràpides de perquè el SEO no és qüestió de dies:

Competència

La competència està totalment disparada. Per a qualsevol keyword gairebé sense trànsit tens a 8 persones intentant posicionar webs amb dominis creats adhoc per a això, i quelcom que és més divertit: ficant pressupostos desorbitats per a aconseguir-ho.

És evident que en un entorn replet de competència qualsevol entrada es torna molt més complexa, i encara que existeixen nínxols de mercat sense tocar, la veritat és que aquests cada vegada estan més amagats. Només cal fer un volt per la xarxa, i veure com proliferen centenars de webs dedicades a donar “opinió” sobre coses amb un preciós enllaç d’afiliats Amazon.

L’algoritme mana

Pots plantejar la millor de les estratègies, executar-la, fins i tot aconseguir alguns resultats, però resulta que depens totalment de la bona voluntat de l’algorisme del cercador, i aquest pot canviar en qualsevol moment, fins i tot pot anar bé al principi però després… ai després.

Tot i que ja fa temps que els update no són dramàtics per a nosaltres perquè tenim un sistema molt natural i poc agressiu que ens prevé, segur que en algun moment ens afectarà, no passa res, ho afrontarem de manera estoica i endavant, si jugues a això ja saps que passarà.

La teoria del got

Fa molt temps, un amic/client em va plantejar un símil que sempre he utilitzat a partir de llavors:

Una pàgina web és com un got buit, i el SEO l’aigua que té dins, pots anar emplenant el got gota a gota, o pots emprar una mànega i acabar ràpid.

Doncs vindria a ser això, com més pressupost disposis més possibilitats tens d’anar omplint el got amb més rapidesa, però tampoc és garantia de res, perquè si intentes ficar un got davant d’una mànega molt forta, el got es trenca.

Llavors, com ens enfrontem al SEO?

Amb naturalitat, serenor, paciència i molta molta moderació. Decideix un pressupost fix que vulguis gastar, i planteja cicles de 6 mesos per a analitzar l’evolució de la web. Treballa molt els continguts, optimitza, i asseu-te a esperar, perquè la cosa anirà per a llarg.

Nosaltres en Escurçó treballem en cicles mensuals, i solem comparar resultats amb un any anterior en termes de visites, i un mes anterior en termes de moviments de keywords. És un sistema lent però que ens funciona. Les tècniques que utilitzem per descomptat ens les guardem 😉

En 6 anys solament hem tingut problemes amb un client, que justament, volia fer les coses a la seva manera i al no tenir resultats ens responsabilitzava a nosaltres, curiosament, el seu web està pitjor posicionat avui dia, 5 anys després, que quan ho gestionàvem nosaltres, i em jugo el que vulguis que ha estat pagant 5 vegades més que la misèria que ens pagava a nosaltres, però clar, segur que va anar a una d’aquestes agències que et diuen moltes paraules en anglès.

Total, que els clients que hem perdut al llarg de la nostra vida han estat més per les seves situacions econòmiques que no pas pel nostre treball, i la majoria sempre acaben ampliant serveis. La clau?, deixar-los clar que la cosa va per a llarg.



Antoni

Persona de letras en un mundo de ciencias. Siempre buscando la perspectiva humanista de las cosas. Un día descubrí el SEO y ya no me pude desenganchar de él, para bien o para mal :)