Com fer una estratègia de continguts reeixida

Si no estàs en Google, no existeixes. Aquesta premissa pot semblar una exageració, però, avui dia, és una realitat. Cada vegada són més les persones que fan les seves compres a través d’internet. El món canvia, els costums i les necessitats de la gent canvien, i nosaltres hem de ser hàbils i canviar amb elles.

Què té a veure això amb la necessitat de tenir una estratègia de marquèting de continguts? La resposta és molt senzilla: tot.

Per aparèixer a Google o qualsevol altre cercador, cal crear contingut de qualitat, interessant, fresc, actualitzat, contingut rellevant que aportin valor afegit a l’usuari. Tenir una pàgina web que sigui un expositor dels nostres productes o els nostres serveis, ja no és suficient. Ara, a més, hem de tenir un bloc actiu on generem continguts de qualitat per atreure usuaris qualificats al nostre web.

La necessitat d’una bona estratègia de continguts

marketing en contenidos

En molts negocis hi ha valents, amants de les lletres, que decideixen escriure ells mateixos els continguts per a la seva pàgina web. Han llegit l’article d’algun guru SEO que els assegura que, seguint els seus passos, els seus continguts ho van a petar a Google, i això és el que fan: seguir els seus passos a ulls clucs com si fos un dogma.

No obstant això, no n’hi ha prou amb saber escriure o seguir les instruccions d’un article trobat en el ciberespai, hi ha molta feina prèvia i posterior que s’ha de fer perquè l’article que s’ha escrit no caigui en sac trencat. Escriure a la babalà no serveix de res. En cas contrari, qualsevol podria escriure articles i posicionar-los, oi? I, normalment, això no sol ser així. Hi ha milions d’articles meravellosos perduts en les profunditats de les serps per no haver estat treballats d’una manera correcta.

Si vols evitar escriure o gastar diners en escriptors freelance sense cap tipus de retorn, és important que et posis fil a l’agulla i creus la teva pròpia estratègia de màrqueting continguts.

Els 3 passos d’una estratègia de continguts reeixida

Si vols que el teu estratègia de màrqueting de continguts sigui reeixida, heu de tenir en compte totes les fases de la mateixa: abans de començar a escriure els continguts, durant la creació de continguts i després de la creació de continguts. Aquestes tres fases són la clau de l’èxit.

Abans de començar a escriure els continguts. Disseny de l’estratègia

marketing de contenidos

El màrqueting de continguts (o el inbound màrqueting, com també es coneix) és la part clau en qualsevol estratègia de màrqueting digital. És la que connectarà els nostres productes i serveis amb potencials clients. I no només això, també ens permet fidelitzar-los.

El treball previ abans de començar a escriure els continguts útils per al teu bloc no és senzill: a través de l’estudi profund del sector i de la competència, has de trobar aquelles paraules clau que et acostin al teu públic objectiu. La cerca de paraules clau és una tècnica de màrqueting IMPRESCINDIBLE, és el que ens permet saber de quina manera els usuaris busquen informació sobre temes relacionades amb el teu nínxol de mercat.

Hi ha moltes eines que ens ajuden a dur a terme aquest estudi, algunes de pagament (com les conegudíssimes Semrush o Ahref) i altres gratuïtes (com l’eina AdWords del Google). Però tampoc anem a enganyar-vos: és un treball complex, en el qual s’han de tenir en compte múltiples factors, des del número de visites mensuals fins a la competència i el long tail. Nosaltres estem familiaritzats amb aquest treball. Actualment portem estratègies de continguts d’empreses que han augmentat el seu rendiment de forma considerable en els últims mesos. També tenim els nostres propis projectes, inclosos blocs amb més de 13.000 visites diàries. Si vols que t’ajudem a dissenyar una estratègia de continguts pots posar-te en contacte amb nosaltres perquè puguem orientar-te.

Mentre escrius els continguts. Optimització

marketing de contenidos

A Internet trobaràs molts articles que et diran que has d’escriure els continguts de la teva web per a les persones i no per als cercadors. És cert. El contingut ha d’estar escrit de manera entenedora per als teus usuaris, però, no hem d’obviar el fet que Google és un robot i que funciona en base a un algoritme. Hem de posar-li el treball fàcil a Google perquè aquest reconegui de què va nostres continguts perquè sàpiga en quins casos ha de mostrar-los en els cercadors, i això només ho aconseguirem amb una bona optimització.

Fa uns anys aquesta optimització es basava únicament en la repetició de paraules clau, però avui en dia hi ha molts més factors que s’han de tenir en compte en la creació de continguts.

Saber escriure continguts SEO-friendly és una cosa que s’aprèn a base de coneixement i experiència, perquè no hi ha només un factor que influeixi en una bona optimització: hi ha mil factors diferents que hem de tenir en compte. Hi ha algunes eines preparades per analitzar els teus textos i suggerir-millores perquè aquests siguin òptims. Tots els nostres continguts passen per aquests filtres. A més, el nostre  equip de redactors freelance està preparat per fer aquesta feina sense tenir, si vols veure alguns exemples de continguts escrits per ells no dubtis a sol·licitar-nos articles d’exemple.

A més, Google canvia i es transforma dia a dia. Cal estar al dia de les seves actualitzacions perquè el que Google vulgui avui pot no voler-demà, i fins i tot penalitzar-lo. En l’actualitat, per exemple, es penalitzen els articles de poques paraules, el keyword stuffing i la sobreoptimización, pràctiques completament normals fa cinc anys.

Després d’escriure els continguts. SEO.

marketing de contenidos

El treball no acaba un cop tinguis els teus continguts optimitzats i publicats. Aquest contínua, i és que la part més difícil de l’estratègia de continguts ve després d’escriure’ls. No importa que hagis fet un article perfecte, amb paraules clau rellevants i material multimèdia complementari. El teu contingut pot ser el millor de la xarxa, pots tenir unes xarxes socials potents i una estratègia de social mitjana envejable, però això no t’assegura el seu posicionament. Perquè el teu contingut es posicioni a Google necessites fer-li SEO.

Són molts els que asseguren que el SEO ha mort, però, i en base a la nostra experiència, podem assegurar que res més lluny de la realitat. El SEO està més viu que mai. L’únic que ha canviat és que ara per rankear en les primeres posicions, la qualitat del contingut ajuda, és un plus. En escurçó 2.0. estem especialitzats en el posicionament web, portem anys rankeando continguts en les primeres posicions de Google i hem creat el nostre propi mètode per posicionar de forma natural i segura, pots conèixer els nostres serveis aquí.

Però què vol dir fer SEO amb un article? La resposta és una mica complicada, ja que no es tracta d’una sola cosa o una llista de coses que puguis fer, el posicionament natural d’un article té diferents fases i diferents accions a realitzar. En el fons, el SEO té molt d’artesanal i com diu la frase “Cada mestre té el seu llibret”.

Si tu no pots, nosaltres podem per tu

marketing de contenidos

Quan estàs malalt vas al metge perquè et vegi un professional, a ningú se li acudiria diagnosticar-se a si mateix sense els coneixements necessaris. De la mateixa manera, si necessites unes sabates noves no te’ls fas tu mateix, sinó que vas a una botiga i els compres fets. A què sembla obvi? No obstant això, en tot el referent al món online, costa comprendre que es tracta d’un treball com qualsevol altre, amb les seves dificultats i els seus mètodes. La gent que ens dediquem a això ens vam passar hores investigant, estudiant i llegint per estar al dia dels canvis constants que existeixen en un món tan canviant com el d’internet.

Si vols apostar per la teva pàgina web per atreure clients i generar conversions, cal que apostis per ajuda professional, que et guiï en el procés. En Escurçó 2.0. tenim més de set anys d’experiència, set anys en què hem sobreviscut a totes les actualitzacions i canvis d’algoritme de Google. Tenim experiència, ganes, il·lusió i passió. Hem après i millorat fins a crear una estratègia de continguts i de posicionament web natural que funciona, que és segura i que pot ajudar-te a aconseguir els primers llocs de Google.

Si vols més informació, només has de posar-te en contacte amb nosaltres en aquest formulari i t’explicarem quin és el nostre mètode de treball. Deixa que ens enamorem del teu projecte, nosaltres assumim el repte!

Antoni

Persona de letras en un mundo de ciencias. Siempre buscando la perspectiva humanista de las cosas. Un día descubrí el SEO y ya no me pude desenganchar de él, para bien o para mal :)