Un dels “delictes” més greus que es poden cometre a internet és tenir contingut duplicat o de baixa qualitat. En aquesta entrada us parlarem d’alguns aspectes referents al contingut duplicat, i ja sigui de passada, tothom en tingut i en tindrem en els nostres projectes i blogs, ja que moltes vegades es torna molt complicat el arribar a controlar fins a quin punt el teu contingut està duplicat o no.

Però per començar, aquí tenim dues grans dimensions, una d’elles és el contingut duplicat dins la teva mateixa web, i un segon, és el contingut duplicat de la teva web respecte a d’altres. Són dues dimensions diferents, i que sincerament, pots trobar rius de tinta sobre ells fins al punt de no arribar a entendre res, només la por a casos i casos on hi han hagut penalitzacions sobre continguts duplicats per part de Google.

El contingut duplicat a la teva pròpia web

Aquest és el típic contingut duplicat que mai arribes a controlar i que de fet no saps ni que existeix. A vegades en hem trobat amb algun client que tenia una penalització manual de contingut duplicat en la seva pròpia web i que no sabia ni per on començar. Primer de tot, cal que pensis en tot el contingut que tens a la teva web. Per als amants de WordPress (com nosaltres), és molt fàcil d’entendre: el teu contingut d’una entrada es repeteix a la portada, a la pàgina de categories, a la de tags, als comentaris, i fins i tot, a la paginació. Per tant, un contingut pretesament original, s’ha duplicat sine die per tot WordPress sense contemplacions.

Normalment, aquest problema és el més fàcil de solucionar, simplement cal una optimització SEO bàsica en WordPress i problema solucionat. Ja que, si us som sincers, tens tanta gent que ho fa duplicat tot sense cap mena de conseqüències, i tanta altra que amb tot optimitzat rep alertes de contingut duplicat, que al final ja no saps per on tirar. Al final, el millor és tirar pel sentit comú, els atribut “rel=” solen ajudar molt. Si t’arriba una penalització respons amb un “escolti, que tinc posat el rel=, que més vol que faci!” i el senyor Google te la treu ràpidament perquè tampoc pots fer res.

També és divertit el casos on per exemple tens molts continguts, estil Immobiliàries, llibreries, ressenyes de productes, botigues virtuals, etc. La “norma”  no escrita diu que cal tenir entre 200 i 300 paraules de contingut original en cadascuna d’elles. Molt bé, algú ens hauria d’explicar d’on traiem 300 paraules parlant sobre els cacauets que hem ficat a la nostra botiga, o simplement, fent una estimació del que ens costaria uns redactors per generar tot aquest contingut.

Aquí el millor, com sempre, contacte amb nosaltres i mirarem que hi ha del cert amb tot això.

El contingut duplicat dels teus continguts

Ahà! T’hem pillat! Vas començar amb moltes energies a escriure al blog de la teva botiga virtual o de la teva empresa, però al final per manca de temps has acabat copiant a saco els continguts de la web aquella que ho fa tant i tant bé. Doncs res, has begut oli. El contingut (junt amb més cosetes) és el rei a internet, i per tant, és un dels pitjors errors que pots cometre.

Si estàs en aquesta situació, només tens una solució: neteja i tornar a començar. Una opció és que contactes amb nosaltres els Escurçó 2.0. i et proporcionarem contingut rellevant i de qualitat per a la teva web, però ei, no merda de contingut, sinó xocolata de la bona per atreure a Google i generar visites.

Tens diferents eines que et permeten saber si el teu contingut és copiat o no, però el més simple és agafar alguna frase del teu contingut, estil 10-15 paraules, i ficar-les a Google amb cometes (sí “ola k ase envien el serial a mi mail bros!” i veuràs ràpidament si està copiat o no).

Conclusions sobre el contingut duplicat

En resum: el contingut duplicat és quelcom que cal vigilar, primer amb una configuració adequada al teu web, i després vigilant quin tipus de contingut s’està realitzant en el teu blog. El millor com sempre, és gratar-se una mica la butxaca i venir a professionals que et puguin guiar, perquè sincerament, ningú t’explicarà en cap blog com fer-ho realment segur. Sempre que puguis, compra el contingut del teu blog, per a que sigui especialitzat o orientat al SEO, a no ser que siguis un fan del teu propi blog, si estem parlant de blogs d’empreses l’objectiu és clar, per tant la forma d’escriure també ho ha de ser.

Fins la propera!

gener 29, 2015

Eines i consells per no caure en el contingut duplicat

Un dels “delictes” més greus que es poden cometre a internet és tenir contingut duplicat o de baixa qualitat. En aquesta entrada us parlarem d’alguns aspectes […]
gener 21, 2015

13 bancs d’imatges gratuïtes d’alta qualitat per a les teves webs

A l’era d’internet robar fotografies d’altres llocs és tot un art. No obstant aquest fet que d’entrada pot semblar ingenu i sense males intencions pot acabar […]
gener 19, 2015

10 consells que tot bon SEO et donarà per començar un projecte amb èxit

Si has decidir iniciar un projecte web però encara no saps molt bé com  començar, atenció! Avui a Escurçó 2.0. et donem els 10 consells que […]
gener 15, 2015

Què és això de la Reputació Online?

Què és això de la reputació online? Per a què serveix? És important per a la meva marca? En aquest post intentarem respondre a totes aquestes […]

Ús de Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per a que tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les mencionades cookies i per l'acceptació de la nostrapolítica de cookies, click aquí per a més informació.plugin cookies

CERRAR